torsdag 31 januari 2008

Soppa

Ja här sitter jag o äter middag, soppa.. Då jag ätit nästan allt kom jag på att jag visst åt soppa till lunch också, så tokigt det kan bli! Hur ofta äter man soppa egentligen? Broccolisoppa till lunch, två barn åt glatt o två vägrade, och jag förstår dom.. Det såg verkligen inte gott ut, grön/grått med stora broccolibitar. Men fröken som man är måste man äta pedagogiskt och visa huuur gott det är, tur jag gjorde det för det var riktigt gott. Hade jag gått i skolan hade vi nog gått till Hamregrillen eller Picasso när vi såg den där maten.. Stygga jag tvingade i ungarna två tuggor var iaf sedan fick de macka! Ja, så nu har jag ätit soppa igen då och det dröjer kanske till nästa gång. Nu ska här läsas lite bloggar innan vi ska ta en prommis till kören och sjunga oss glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar