fredag 25 januari 2008

Min stad

[...]men vi fick så mycket annat när vi kom som gäster till Bandyland. Gäster hos verkligheten, det andra Sverige, det riktiga, nära. Knappt tre timmar från Stockholm, men världar bort. Rusningen bakom oss, allt glesare mellan husen, tätnade skog, djupnande mörker. Tankning i Stråtjära, sen framme i Bollnäs, runt på huvudgatorna. Folkets Hus, Grand Hotel, nattklubben Tranan, grillen Mamma Mos. (Taget från denna sida) Well, that's Bollnäs! Hur känt är Tranan och Mamma mos, egentligen? Jag längtas lite till Bollnäs, mest efter folk där. Tokigt nog har jag börjat längta väldigt mycket efter att bara vara i Bollnäs på sistone. Det känns hel annorlunda än det gjort tidigare år. Och jag tror det är därför min mage säger att jag ska vara där i sommar, det känns bra när jag säger det och tänker på det. Det är det här med att bo och arbeta då.. Men jag ska försöka fixa det, engagera mig för att försöka fixa det. Absolut.

Idag har jag jobbat, och tänk så jag älskar att jobba på med de där små. Jag har ju tvivlat där ett tag med på något konstigt vis men det är ju så roligt! Åh så jag längtas till att bli klar, jag vill vill vill ut och jobba. Inget mera plugg tack! Vilken tur för mig att jag ska ut och "jobba" sju veckor nu, då känner jag ju om det känns rätt även då.. Får vi inga jobba kanske vi skulle kunna skriva ex-jobbet i sommar Emma? Vad tror du om den idén? Blir klar lite tidigare sådär ;) Nu ska jag göra ingenting resten av kvällen, äta lite pitabröd och gucca, se på Singin bee och Let's dance. En helg helt utan planer, vi får se vad som händer! Ha en trevlig helg allahopa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar