måndag 21 januari 2008

Bra lärare! (?)


Det sägs och verkar som att jag fått en toppenlärare i nya kursen, är det inte underbart så säg! Det tycker då jag verkligen att jag förtjänar nu.. Denna dag har då varit mycket bra, men lång, 10-16.30. Först kursintro sedan föreläsning om pedagogisk dokumentation (det är inget nytt.. samma litteratur som tidigare o) och sedan övningar utifrån pedagogisk dokumentation. Vi fick prova på att observera med hjälp av papper och penna, och så bli observerade. Jag och Lena byggde en borg av kaplastavar!

Efter vi slutade halv fem så har jag lagat mat, ätit mat, och städat bort julen! Det var väl på tiden? :) Så nu är allt rött o tomtigt borta och jag har försökt fått fram lite vinter/vår dukar istället. Klurigt det där, det är ju inte vår ännu, men jul är det verkligen inte, vad är det då för nå som gäller? Förresten skulle jag behöva lite nya fina dukar har jag märkt. Nu ska jag se på Gala och göra fruktsallad, checka mitt fruktfat alltså, wow! Det hör inte till vanligheterna att jag har så mycket frukt hemma, antingen har jag bara bananer som jag har i yoghurten. Eller så har jag några apelsiner också... Men nu är det fyra sorters frukter o två avokados, tjohoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar