torsdag 17 januari 2008

Brandmän

Oj, upptäckte nyss då jag gjorde frukost att en av våra spisplattor stod på, och vad jag vet så har jag inte knäppt på den. Alltså måste Marcus glömt den på i morse? Dock bara på lägsta vilket är mindre än ettan men det var varmt där... Tur jag var hemma idag så jag hade kunnat släcka branden o ringt brandmännen om det börjar brinna! Nu hann det väl som tur är inte gå så långt... Förresten hade jag kanske inte behövt ringa nå brandmän då det regnar så förbaskat ute så man skulle kunna tro att de redan stod här med slangen o släckte elden. Det smattrar hemskt på rutan och har så gjort i fasen tre dygn nu, 17e januari! Tänk om det hade kommit ner som snö istället.. Underbart! Det vore roligt om vädret ändrade sig lite nu, jag känner mig lite isolerad då jag inte jättegärna går ut i det här vädret. Jag skulle kunna gå till skolan, skriva ut en uppgift, lämna in, läsa i röda rummet; göra nytta helt enkelt! Jag skulle gärna gå till iksu men ska vänta ut förkylningen också. Jag hade planerat att gå till maxi idag men hur lockande är det? Nej, jag blir nog inne idag och läser, ikväll ska vi gå och kolla in en ny kör allafall, hoppas att den är bra! Nu kom jag på vad jag kan göra för att göra lite nytta idag; sätta mig in i nästa kurs o skriva en presentation om mig själv till extra kursen! Tjohoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar