onsdag 19 december 2007

Bivack

Det händer inte mycket här idag... Jag har faktiskt lyckats knåpa lite på "16:e januari arbetet" ikväll så helt onyttig har jag inte varit. Har också gått in och anmält mig på extrakursen jag sökt till också, och jag tror faktiskt jag ska läsa den! Det fanns lite info där och man ska tillbringa tre dagar på fjället med att sova i en bivack - vet ni vad en bivack är? Det visste inte jag innan det kom på tal ang. denna kurs men här verkar alla ha stenkoll på vad det är. Vad vet jag, ni kanske också vet, det kan ju vara så att det är bara jag som missat det? Hur som hellst kan jag tala om vad det är; man gräver och gräver i snön en hel dag, för att göra en grop till sig själv att sova i! Jag tänkte skylla på min rädsla för björnar och säga att jag inte skulle kunna göra detta. Då var det någon som kom på att björnar faktiskt har grävt ner sig själva och sover på vintern så det behövde jag inte vara rädd för. Men Hallå där! Tänk om jag råkar gräva min bivack mitt på en björn! Då är det kört... Såg iallafall nu att det stod att det fanns en stuga bara 1 km från lägerstället där man fick sova om man ville också! Sen är ju frågan om hur jag ska lyckas hitta ett par längdskidor, kanske jag skulle ha önskat mig det av tomten? Större fråga är ju hur jag ska lyckas åka längdskidor, det var ju som inte igår direkt... Nu ska jag se om min kanal 5 har tagit tillbaka sin normala färg.. Klockan åtta är det bönderna för sista gången! Tjohoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar