torsdag 20 december 2007

Snöstorm

Ja idag kom jag och tänka på första julen jag skulle åka hem härifrån. Skulle åka bil med Linda och Viktoria direkt sedan vi slutat skolan sista dagen och det bar iväg.. Så kom snöstormen, en riktig snöstorm faktiskt! Det var ruskigt läskigt, mellan huddik och söderhamn gick det i max 30 hela 110-vägen, jag höll utkik efter lysen bakifrån och Linda spanade frammåt, på chauffören rann tårarna. Idioterna till lastbilschaufförer satt ju högre upp och ovanför alla snövallar så de gasade på och drog om oss, några gånger trodde vi nog helt säker att det skulle gå åt helvete. Men fram kom vi! Även om vi faktiskt fick stanna några gånger på e4an för att hämta andan. Men efter vägen stod andra små bilar som oss som hade stannat också ja det var läskigt.

Förra året åkte vi i världens minsta bil hem till jul och det var spännande, först att få in mig och min packning då bilen redan var proppfull, jag satt instaplad bland all packning perfekt packar runt omkring mig. Då vi skulle stanna på Ikea i Sundsvall blev det lite knivigt och frågan var om det skulle gå att komma in igen om jag steg ur, men det gick det med! Det blev en väldigt billig resa allafall...

I år ska det åkas stor röd volvo så i år får man ha hur mycket packning man vill! Vilken tur. Och inget snöoväder ser det ut att bli heller, lite tråkigt för jag vill ha en vit jul! Men klockan tio imorn börjar den stora röda volvon rulla söderut med all packning allafall. Nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar