tisdag 18 december 2007

Min kanal 5 är blå, så blå att man får ont i ögonen av att titta på den! Hur står det till i övriga världen höll jag på att säga, men menade såklart Sverige, eller mest av allt staden Ume? Har ni en riktig femma? Appropå det kom jag att tänka på vad ett barn sa idag då vi pratade om ormar. Han hade klappat en sån en gång och jag frågade vart.. Hm, det var i ett annat land i allafall, sa han. Och jag tänkte att jasså, jo så kan det ju vara. Stockholm tror jag, sa han sen. Där kom ännu ett bevis på hur svårt det kan vara med städer och länder för dom små barnen, tur vi har förberett ett temaarbete om det förr ;)

För det andra så är det rätt skönt att inte kunna kolla på femman nu också, jag tål inte den nya rösten som presenterar programmen!! Den låter ju hemsk jämfört med den förra, det låter inte rätt alls. Så ikväll år jag nog se på Miffo på trean, kommer ihåg att vi var på bio på den i Örebro en gång. Men sedan dess har jag inte sett filmen och jag har ingen aning om vad den handlar om heller så den kan jag väl se igen I think! Nu är alla klapparna skrivna o rimmade! Tjohoj

Min nya gröna mössa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar