onsdag 5 december 2007

Nu var här städat och gardinerna var bytta! Det var ju ingen ansträngande städning idag, bara alla dessa kläder som var överallt eftersom jag inte packat upp väskan sen jag var hem men ändå använt en del av kläderna... Så det mesta är i tvättkassen som ska få bäras ner i källarn imorn och bli rent. Gardinerna var rätt så fina tycker jag faktiskt, passade mycket bättre än mina rosa också. Men de var väääldigt låååånga så jag fick nåla upp dom nån deceimeter. Var kanske därför de såldes där de såldes? mkkm

Litteraturseminariet idag fick bra och vi fick mycket gjort, mycket skitsnack och så lite planering för framtiden. Sedan gick vi och käkade lunch i Universum, bakpotatis med godgod kycklingröra OCH skagenröra ;) Vi snodde nog åt oss lite mer än man fick egentligen för de 55 kronorna men det tyckte vi att vi var värda och det var ingen som skällde på oss heller. Vi fick både från salladsbuffén, alla röror, bröd och dryck. Mycket gott och väldigt mätt! Sedan var det föreläsning som gällde och faktiskt så var det rätt bra, jag hängde med fint och det var intressant en del. Inte direkt något nytt men repitition är kunskapens moder som jag har för mig en viss gammal tyskalärare brukade säga? Det blev lite vilddiskussion också när någon äntligen vågade ta upp det alla, och då menar jag verkligen alla, gått och varit upprörd och fundersam över sedan kursen började; Vi gör ju allt så himla dubbelt, littsem, inlämning, och sen en slutinlämning, och allt handlar om samma sak! Nej vi blev väl inget klokare av den vilda diskussionen egentligen heller men men, var värt ett försök iaf. Nu är det ingen skola varken imorn eller fredag så vi får väl se vad som sker.. hade ju egentligen kunnat stanna hemma tills på måndag nästan, men men. Det är inte helt tokigt att vara här uppe heller! Nu ska jag se på Vänner och måla en ram. Tjohoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar