torsdag 20 december 2007

En ny förskola med två avdelningar behövs för att klara verksamheten i Hamreområdet trots att det redan finns tio avdelningar där. [...]Och i Björktjära behövs ett mindre antal platser ytterligare fastän Björkbackens förskola ganska nyligen byggts.

Det är väl skitsamma om det så skulle finnas 73 avdelningar redan, finns det fler barn än så så behövs det fler förskoleavdelningar!

I avvaktan på utredningen och nya lokalförslag hoppas förvaltningen på att lösa vissa platsproblem med hjälp av dagbarnvårdare. På Granberg frigörs också ett antal förskoleplatser när femåringar - som i höst ska börja i förskoleklass - redan nu får flytta till Granbergsskolan.Även i nya "Nattis"" på Bergsveden råder ett stort tryck. Efter bara någon månad får ett 30-tal barn nattlig tillsyn och efterfrågan växer.

Ska ni lösa platsproblemen med dagmammor, vet ni hur många dagmammor det behövs då om det nu behövs ca 5 nya avdelningar? Och det finns nog en del föräldrar som hellre vill ha barnen på en förskola. Det är inte samma sak! Det kommer såklart från Ljusnan detta. Det ser ljust ut för mig iaf, ett år kvar! Frågan är om jag vill direkt till Bollnäs, men en sväng där skadar nog inte...

Nu ska jag fixa o trixa med det sista innan hemfärd. Mina blommor mår inget bra sedan de flyttat ut från mitt rum. Jag tror det är mörkret nu som gör det, de får ingen sol alls.. Mest sol är det ju i mitt fönster, solen går både upp och ner där! Joo full fart nu!

1 kommentar:

  1. haha jag skrev det där inlägget 20 iaf så d måste väl ha blivit nå knas då :) ja lördag e bestämt men ingen tid men det blir väl runt 18 antar ja? vi e hemma hela dagen så det e ju bara att komma när man vill inte för sent bara :)

    SvaraRadera