tisdag 4 december 2007

Julskinka o kaos

Här hemma är en enda röra, saker överallt i ett stort kaos och ingen ordning alls. Men jag har inte tid! Kom hem vid elva igår och vaknade tio imorse, sov visst lite för länge än planerat men men... Var på skolan 12 och pluggade med A-H, hem en sväng och hämta träningskläder och iväg på aerobic kl 17. Sedan kom jag hem och har gjort julskinka :) Se så fin den blev, och väldigt god! Så nu ska jag leva på skinkmacka fram till jul.

Jag skulle behöva damsuga och jag skulle vilja hänga upp nya gardiner. Köpte, eller fick av mamma, ett par bruna som jag hoppas är fina och passar bättre istället för mina rosa som hänger uppe nu, inte juliga för fem öre! Så skulle jag verkligen verkligen behöva plugga men fytusan så tråkigt. Har hunnit möblera om vårt vardagsrum ikväll iaf, vi har ju sååå mycket möbler att flytta på där! Vår skarv-antennkabel har pajjat så jag var tvungen att flytta teven så att sladden räckte. Förresten har jag fått VFU-plats och jag är riktigt nöjd med den, i 7-8 veckor ska jag få vara på en 1-3-års avdelning, det blir superbra! Hoppas handledaren är bra också.. Lite minus att det ligger så långt bort bara men bättre än flygplatsen dit det inte ens går någon buss... På 7-8 veckor hinner man ju verkligen komma in i det och känna på hur jobbet är på riktigt. Tänk om det inte är något för mig? 3.5 år i soptunnan! Att arbeta i förskolan heter ju kursen så det säger en hel del... Nejmen om jag ska försöka få till tre diskussions frågor till morgondagen då kanske? Har iaf besvarat de frågor som ska besvaras, utom sista för den förstår jag inte alls, någon kanske kan förklara imorn? Well, Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar