tisdag 11 december 2007

Dagens fundering; Hur kan det vara sån brist på vikarier i en stad med så mycket studenter? Är man inte intresserad av både erfarenhet och pengar? Men men, jag klagar inte, det ger ju mig chansen!

Det har gått jättebra idag, 13 ettåringar och en nybliven tvååring, verkligen småbarnsavdelning! Men fina lokaler med många rum.. när jag kom dit var det bara en personal där och den andra vikarien hade de inte fått tag på, och i vikariebanken var det tre förskolor på kö innan dem som heller inte fick nån vikarie.. Så då ringde jag Ullis och hon kunde ställa upp såklart! Sen kom en till så fyra pers på 14 småttingar, funkade fint. Jag var kvar till fyra och nu på eftermiddagen pysslade jag lite med några barn, vi gjorde julgranskulor av silkespapper till granen som de redan hade gjort... Nu undrade dom om jag ville jobba imorn och torsdag också. Om jag vill! Men har skola båda imorn och torsdag.. Imorn tänkte jag dock skippa förmiddagen och jobba ist, men på torsdag är jag väl så illa tvungen att kila dit. En dag extra iaf och det var ju bra att jag kunde nu första gången de ringde, då kanske det händer att de ringer igen!

Plugget då? Tja... det löser sig väl! Ska koka lite middag nu så kan jag skriva in på datorn från kollegieblocket medan laxen är i ugnen så är jag klar med ena uppgiften. Den andra är jag inte så värst orolig för, hur svårt kan det vara att skriva två sidor om lek lixom? ;P Äh, det blir väl en söndagsgrej I guess, och det funkar! Nu kurrar maggen, Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar