torsdag 20 december 2007

En ledare? Fyfan!

Jag vet faktiskt inte om jag är glad eller arg. Kan man vara både och? Tusan alltså! Jag är glad för att någon vågade ta upp det och för att jag faktiskt har jullov nu. Jag är arg över hur man ens kan bete sig på det här sättet?

Fyfan vilken jävla förmiddag, jag har varit arg så det kokat ur öronen och jag tror det har synts på mig! Och det var inte bara jag som var arg utan nästan hela klassen måste jag säga. Hur kan man som lärare behandla folk så olilka och visa det så himla tydligt är ju en gåta. Att sitta och sucka och halvsova sig igenom tre gruppers redovisningar och knappt säga ett ord, och så delta i en grupps redovisning och ha massor att säga! Man ska inte få bete sig så! Värdegrunden, HOHO? Nej det var tur för mig och folk runt omkring att det var någon som vågade ta upp detta sedan alla redovisat klart, sedan brakade det loss och det var många som hade något att säga. Och motiveringar och argument, det hade vi! De skulle väl försöka ta åt sig verkade det som. Ja det går inte o förklara situationen, den var helt sjuk, måste upplevas! Men det hoppas jag för allt i världen ni slipper uppleva den också. Vi fick släppa loss vår aggretion lite allafall, sedan om det hjälper vet man inte. Att jag förmodligen kommer få ett U på denna kurs får jag väl leva med, om jag så kan göra det lite lite bättre för de som ska ha h*n i framtiden! Men förmodligen blir det inte så heller då jag hört att man förrut om åren också försökt tala om för denna människa att hon faktiskt inte är perfekt. Och det händer ingenting!! Ja vi fick väl ungefär fram vad vi ville iaf och det var skönt, var nog ingen som bara skulle klara av att tiga och ta emot mer. Synd bara att den där fjärde gruppen kände sig lite utpekade, det var verkligen inte vår mening! Vi försökte berätta för lärarna hur de betett sig så att de skulle inse det, och vad de kunde förändra. Sen vet jag att några ur den gruppen också sett den här särbehandlingen som vi andra sett så. Tråkigt att man tar åt sig men det är väl lätt att inte göra det också... Inte vår mening!!! Well, det här var en stökig text som nog inte är så läsbar men nu har jag fått skrivit av mig lite iaf, det känns aningen bättre nu! Hade vi inte tagit upp detta med dom hade jag nog gått som en kokande kanna hela julen och det vore ju inte så skoj. Då kunde det gått hett till ;P

Nu har jag jullov iaf! Gött eller vaddå! Tjohoo. Hemfärd imornbitti, nu ska jag bara ligga på soffan o se på film heeeeela dagen tror jag ;) Pojkarna har redan hunnit fara hem på jullov så jag är ensammen. Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar