söndag 23 december 2007

Ingen snö?

Väder på teven nu och någon mer snö verkar det inte komma på några dagar, men jag är nöjd ändå, här är ju inte grönt! Nej det är vitt och det duger gott till mig :) Jag är lite sugen på att åka skidor...

Igår kväll hade vi lite trevligt umgänge ute i skogen med massa fika och julklappar, riktigt myspys! Glögg, julmust, pepparkaka, bullar, tårta, polkasnurror, chokladtomtar, skumtomtar, clementiner... Och en hel del prat! Hann med att träffa en stor liten tjej som kom gående också, Irma är en riktig sköning! Det var en trevlig kväll, ett bra tag sen man träffade allihopa. Jag fick ett par finfina halksockor, så himlarns sköna! Så kände jag mig som ett litet barn som fått nya skor och springer fort pga skorna, eller som Jose Luis som sa att han hoppade myycket högre när han hade glasögon på sig. Jag fick ju sånt superfäste om golvet så det gick finfint att springa.

På dagen hade vi kalas för lillebror och han och jag var uppe tidigt och bakade, negerbollar, sockerkaka och tårtor. Sedan var det kalas med mycket folk. Nu ska jag kila ut och köra iväg med bilen en sväng för man får bara stå fyra timmar här utanför pappa med bilen och nån parkeringsböter vill jagi nte ha! Ska ta en sväng hem till mor o hämta mina täckbyxor för i kväll ska vi till farmor o grilla. Vad jag ska göra under dagen vet jag inte riktigt, ett bad vore skönt, pappa har ett djupt badkar o jag gillar att bada! Vad tror ni, kan man ställa datorn på toalettstolen med en film medan man badar? Tänk vilket mys! Well, jag skad åka iväg nu allafall. Tjohej och ha en trevlig dag. En promenad skulle jag kunna gå med på om någon har lust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar