fredag 30 november 2007

Då var klockan slagen...

...och vi är inne i december! Jiho, idag börjar julkalendern och nedräkningen till jul ;)

Idag har jag varit social, det var trevligt.. Började dagen med att vakna tidigt och dra med mamman ner på scandic där det bjöds på frukostbuffé. Radiokanalen Lugna favoriter sände därifrån på morgonen och bjöd på frukost för att få publik, och en scandicfrukost är ju inte helt illa en vanlig fredag sådär! Så det var himlarns gott.. Efter det for vi på Prix och Elgiganto och lämnade in min väldigt trasiga mp3.. Sedan bar det av hem till Helena och bebis Isolde för att hälsa på. Det hade en himla fin lägenhet dom också! Som de flesta andra... Där kanske man skulle kunna bo om man skulle flytta till denna stad. Trevligt och träffa Helena, vi snackade lite skit (japp!) och kramades med bebis som är så himla söt och fin, det har dom verkligen gjort bra! Blev kvar där tills vi skulle till Kilafors och äta lunch hos mormor och morfar och där blidde det god mat, hon kan det där med att laga mat min mormor! ;) Var faktiskt skoj att träffa dom med, det händer ju inte jätteofta.. Sedan då?

Kom hem till mamman och börjadet gå igenom kartonger som pappan inte har plats med sedan han flyttade från huset, och det var en del kartonger jag samlat på mig genom åren! Och jag har ju absolut inte plats för det... så det som vill vara kvar får allt stå på mammans vind något år till, fast om ett år måste jag bli vuxen va? Huuu. Tja, det finns ju mycket skoj i de där lådorna så det kommer nog ta ett tag. Hann absolut inte klart idag för Emma och Tess plockade upp mig så for vi ut till Lillmalin i skogen och hälsade på stackarn. Tjattrade och såg på Idol, Jess, ÄNTLIGEN! säger jag :) Men nog var vi lite nervös där då de skulle säga vilka som gått till final.. Här i Bollnäs är förresten rätt mycket snö, vitt och fint, riktig vinterkänsla. Hurra för första december imorgon och alla ljusstakar i fönstrena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar