fredag 23 november 2007

Lurendrejerier

Nog för att jag vet att affärer kan skylta o göra reklam lite tokigt för att få folk att köpa men det här är fasen droppen! Eftersom jag vet om det så kollade jag jättenoga idag då jag var och handlade och såg en lapp där det stod 10 kr styck vid köp av 2 för dig med ICA-kort och tyckte det verkade lite väl billigt, men jovisst, så jag plockade på mig två pålägg som jag aldrig skulle köpa annars! Samma sak hos laxen, den skulle jag ju ha hur som hellst men nu stod det 10 kr för dig med ica-kort, skitbra tänkte jag såklart. På fruktavdelningen hade jag tagit 3 sharon frukter då det stod 3 för 10.. Vid kassan fanns också sharon och där stod det 4 för 10, så jag tog en till när jag ändå stod där i seg kö och väntade. När jag så ska betala tycker jag det blir lite dyrt och påminner hon snällt om att det var väl en massa saker för 10 kr nu.. Nej det är 10 kr rabatt, säger hon då. Då börjar det ju koka i mig för jag har verkligen kollat noga på dom där lapparna eftersom jag vet att de försöker luras/göra allt för att sälja, men det var en liten grej med hon i kassan (jag kan inte säga vad, jag ska ju bli lärare!!) så jag hade inte hjärta att skälla ut hon! Så nu sitter jag här o är jätteupprörd över detta! Och så frukten, hon tog betalt 3 för 10 och så fick jag betala en extra! Kan ju säga att jag aldrig skulle köpt de där påläggen annars men passade på att prova när det var såååå billigt!

Tur de var snäll och hjälpsamma på HM, jag skulle handla genomskinligt nagellack och fick syn på Sally Hansen som jag använde i USA och blev skitglad! Men det var lite annorlunda och jag kunde inte riktigt räkna ut skillnaden på dom men jag fick hjälp av de som jobba där och de blev engagerade och provade nagellacken för att se vilket jag ville ha! De hade precis fått in dom och jag sa att de var skitbra för det är dom verkligen.. Har aldrig haft så långa naglar som jag hade i USA men nu ska jag få det igen, nagellacket jag köpte med mig hemifrån där har ju tagit slut så detta var perfekt! 30 % längre naglar på 5 dagar och detta är inte lurendrejeri utan hjälper verkligen! Hissa Sally Hansen! Dissa maxi! Så fick jag två ansiktsmasker också så ikväll ska jag stoppa ner mig själv i soffan under ett täcke och se på teven och behandla ansiktet på inrådan utifrån. Annars kanske något värre händer?


Haha, ska jag avslöja vad som hände imorse också? Igår gick jag ju som jag sagt till skolan till 9 fast vi började 13.. Igår påminde många mig fint om att jag skulle komma ihåg att vi började nio idag så jag traskade iväg och satte mig i lärarhuset utanför dramasalen eftersom vi skulle dramatisera sagor. Tio i nio ringer jag U eftersom det inte kommit nå folk än och ska fråga om vi verkligen börjar nio.. Ja säger hon, men var är du då? Det är ju många här.. Eh.. Då visar det sig att vi ska vara i N-huset och inte lärarhuset, vilket är typ på andra sidan campus, på andra sidan dammen iaf :) haha.. så då traskade jag dit och hann iaf i tid men ja, det gick ju inte helt klockrent idag heller!


Tog såklart en prommis till strömpilen och påvägen lyssnade jag på fredagsflörten och det var ju min drömprins, jag tror vi var som gjorda för varandra! Det tyckte visst mamma som också lyssnade för hon ringde snabbt upp mig och tyckte jag skulle ringa, haha! Synd att jag inte gjorde det, där kanske man gick miste om något.. Men han bodde i Göteborg eller liknande lät det som så det känns ju lite långt bort ;) Annars så är det vitt och fint ute nu, efter älven stod massor av människor här o där och knäppt fina foton så jag var ju tvungen att ta ett jag med. Solen sken vackert och älven hade blivit med snö! Jag skulle haft någon som kunde ta foton på mig i snön som jag kunde skicka till mina utlandsbarn så de fick se snön och mig.. Hm, kanske kan fråga någon om det en vacker dag. Imorn ska vi sjunga i kyrkan så jag måste nog sova tidigt idag, bäst det också. Tusan vad mycket jag hade att säga idag då, have a nice weekend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar