tisdag 27 november 2007

Nu var här rent och fint, faktiskt blev det en ganska stor städning med röj av papper och allt möjligt.. Bra jobbat! :) Och så har juledukar, småtomtar och adventsstakar åkt fram! Gjorde världens fynd i vårt städskåp där jag hittade en finfin stake som någon lämnat efter sig ;) Så nu pryder den vårt vackra blåa köksbord och jag hoppas verkligen pojkarna tänder det när de äter frukost nu! Mina älskade blommor som blivit aldeles för stora för sina krukor och för mitt fönster har fått flytta ut i köket med så nu är där så fint så fint! Ni ser ju mina vackra provisoriska krukor i bakgrunden på fotot... I mitt fönster bor nu istället en adventsljusstake, en novemberkaktus med fina röda blommor och så ett litet skott från en av de stora blommorna. Förresten skulle jag haft ett par andra gardiner, de rosa passar inte så bra in just nu...


Så när det var färdigstädat och jag rotat runt i alla kartonger o sorterat papper och slängt skräp kom jag på min påse med "usa-minnen", när jag var där var jag så himla peppad på att "scrappa" ju, men det har det inte blivit något av.. Så jag tog en kik i påsen och gud vilka fina minnen jag har med mig hem, hur mycket som hellst! Men väldigt mycket av det var verkligen roligt och en glad överraskning att jag hade kvar också. Så nu hörni ska jag försöka mig på att scrapbooka, eller hur säger man? :) En scrapbook är en kreativ och mer dekorerad form av fotoalbum, man skapar unika minnesböcker genom att framhäva bilderna med vackra papper, dekorationer och minnessaker (Scrapbookhemsida) Det blir nog mest minnessaker i min bok men ett och annat foto får nog slinka med också, kanske jag kan använda lite fina papper och mitt glitterklister också? Tja, man kan ju ge det ett försök! Så nu vet ni vad jag gör i eftermiddag, undra hur lång tid det tar? Jag kanske har att göra ett tag nu. Mest glad blev jag över att Manhattan-kartan var kvar, den är verkligen välanvänd :) Är så avis på Karin som är där nu, hoppas att hon har det toppen, och hittar utan mig ;P Plugga, vad är det lixom? Näe, jag ligger faktiskt bra till i plugget o har hunnit plugga lite idag med! Så, byebye så längen!
Massa fina saker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar