tisdag 27 november 2007

Kör är kul!

Troligtvis blir det fortsättning på kören i vår, i februari drar vi igång igen, heter vi fortfarande Nya kören då? Så ikväll har vi haft avslutning på kören, vi sjöng advents och julsånger, blandannat den här När mörker o kyla ligger kring vårt hus[...] Låt det brinna Låt det brinna, ljuset som du tänt. Dom enda som kunde den var jag o Emma... Är inte det en låt man brukar sjunga på lucia? Well, jag sjöng stämma på den idag iaf, hö hö hö. Det är skoj att sjunga! Sedan fikade vi, fina mackor o hemskt goda saffransbullar, och pratade massor, det var riktigt trevligt faktiskt. Kyrkkaffe ;) Ett lite roligt gäng det där.. En pluggar till präst, några förskollärare, pensionärer, sjukpensionärer, en överlevare som börjat gått från rullstol (!), medicinare, socionom, lerpackare.. ja, bland annat då! Förskollärarn ville ha mitt nummer, vikariebrist.. SKOJ! Bara att hoppas de ringer någon dag, och hellst någon dag då jag kan... Idag hade de ringt hela dagen utan att få tag på någon vikkare, tänk om de då vetat att jag fanns i huset brevid och var hemma hela dagen! Osis.. Fast jag har ju varit rätt upptagen idag...

Städade det julfint här hemma hos oss, sedan började jag på min minnesbok från USA, bara 1.5 år efter sådär.. man måste bearbeta intrycken ;) Så nu har jag börjat på två sidor, de är inte helt klara men påbörjade. Jag hittade en bra sida om scrapbooking och jag tror det kan bli min grej! Brände kanter på ett papper, det blev fint.. Sedan for jag o Emma på stan en sväng, jag köpte mig en pensel och lite snören, nå mer shopping än så blev det inte även om jag hittade en fin klänning. Får se om jag köper den till jul kanske. Undras vad jag ska klä mig i på lördag? Det visar sig! Nu ska jag försöka få mitt hår tort så jag kan sova innan jag ska till skolan kl 9 imorn och leda några dramaövningar, spännande! Heldag imorn, man kanske skulle haft med sig lunch? Undra om jag har något i frysen, tveksamt... Well, natti natti
"Hemma" och "resan" ser ni mina fina kanter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar