måndag 26 november 2007

Så, nu var en examination ur vägen och det är bara att börja ladda för nästa. Två examinationer var förresten klara; spelade upp den fula ankungen som vi bearbetat me 7 veijer och lämnade in två sidor om dans och rörelse. Nu har jag valt ut en saga som jag ska lära mig utantill och berätta på torsdag, jag tror att jag kan den nu... Får läsa igenom den några gånger varje dag så ska nog det gå fint. Nu ska jag läsa lite mer i Dramaboken och välja ut vilka övningar jag vill leda i klassen så är jag klar med förberedelserna för onsdagens examination också, det känns rätt lugnt just nu faktiskt, förutom en sak då... de där jvla 2 sidorna som ska skrivas om allting!
-Vilka aspekter ser du som viktigast när det gäller att leda/undervisa i dans och rörelse?
-Vad kommer du att fokusera på/lägga vikt vid vad gäller kunskapsområdet dans och rörelse?
Dom där två frågorna har jag besvarat och lämnat in idag, nu ska jag skriva två sidor utifrån exakt samma frågor bara man byter ut orden dans och rörelse mot drama. Sedan veckan därpå; samma sak men byt ut mot ordet lek. Känns det vettigt? Näe! De tar samma frågeställning men byter ut ord, kan vi ta våra två sidor och byta ut samma ord då också eller? Faktiskt, det känns inte som att det ger något eftersom vi gör allting praktiskt först och främst och sedan har vi ju seminarium där vi diskuterar detta med, och så skriva på det.. Näe, blablabla... Det blir ju bara en massa ordbajs. Och idag då...

Vi ska berätta sagor för varandra på torsdag, fem i gruppen, hur lång tid tar det att berätta en saga måntro? Jadu, vi har tre timmar på oss delat på fem... är lika med - 36 minuter per person, ni tror man behöver det? Icke sa nicke.. Så då var vi många som tänkte ja, vad bra, man ska bara berätta i basgruppen, då kan vi göra det någon annan gång. För att vara säkra så var det några som frågade om det skulle vara återsamling eller så och det skulle det inte så man måste inte göra det då. Men tre timmar det ska ni sitta, sa hon, för tre timmar det behöver man visst! Okej, hon tycker så men vi tänker göra det nån annan gång allafall eftersom hon inte skulle gå runt eller ha återsamling. Så har vi dagens lektion klart och hon avslutar med att säga att hon har ångrat sig, hon tänker visst gå runt på torsdag.. Det är bara hon som gör såhär, varför lixom? Bara för att hon ska få bestämma och känna att hon har makt över oss. Så nu måste vi göra det på torsdag och jag slår vad om att hon inte kommer gå runt! Ush, jag är inget big fan av den där människan när det gäller examinationer.. på lektioner är hon faktiskt bra. Så nu ska jag läsa klart Dramaboken då... Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar